Jump to content

GN’R Greatest Hits Vinyl - release Sept 25th


Recommended Posts

1 minute ago, soon said:

In the recent Guitar World article Im pretty sure Slash mentioned being disappointed that on Live Era there is/was an image of him playing left handed too? :lol:

At least SOYL is at the end of a side, so its easier to hit stop instead of skip it wth my shitty record player. 

Hard Schools lyrics would make it a no brainer for inclusion on a retrospective of the classic era like GH. 

Oh he'll be thrilled to see this then! 

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
  • Replies 472
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Damn damn damn. GN'R has figured out how to get my money. The completionist inside me will not allow me to pass this up even though I don't need it at all. 

I am surprised there is any excitement about this at all.. I'll take a hard pass

Not quite the new album we were hoping for... Strangely includes SOYL too. https://www.blabbermouth.net/news/guns-n-roses-greatest-hits-to-be-released-on-vinyl-in-september/

3 minutes ago, soon said:

At least SOYL is at the end of a side, so its easier to hit stop instead of skip it wth my shitty record player.

 

LP1 – Side G

1 Welcome To The Jungle  
2 Sweet Child O’ Mine  
3 Shadow Of Your Love  
4 Patience


RIP soon's shitty record player :no:

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
16 minutes ago, soon said:

In the recent Guitar World article Im pretty sure Slash mentioned being disappointed that on Live Era there is/was an image of him playing left handed too? :lol:

Yes, it's not in the Guitar World article, but he had said it in an interview after Live Era was released. And that wasn't the only problem in the first pressing: 

Slash: But, originally, we had guitars going in the wrong direction. I said, 'There's no left-handed players in this band!' I mean, it was really that green. I was looking at the picture of the Tokyo Dome in the CD sleeve, and I was going, 'I could've sworn the red tapestry was on the other side of the Dome.' But it's been a long time, so I let it go. Someone got a magnifying glass and found out that Marlboro and Coca-Cola signs were spelled backwards [laughs]. And I was like, 'I knew the blue tapestry was on my side of the stage!' Other than that, there's this picture of Axl that's the other way; someone brought to my attention that his tattoo is on the other side of his body. But the only problem I could relate to was which direction the guitar necks were going. Other than that, everything else is flyers from the old days, most of which I made. I remember poster-boarding those things all over the place when we were doing gigs, and going out and handing them out [laughs]. But the main problem on the first version of the live record was that the sequence was backwards. And when it came out-800,000 of them went out-Disc 1 was Disc 2, and Disc 2 was Disc 1. And then there was a loop on 'Paradise City,' where it just kept saying, 'Las Vegas.' [Laughs] And I found out about it when I was in Miami. I get this phone call, and I'm like, 'You're kidding me!' A one-in-a-million shot that that would ever happen, and it happens to us [laughs]. But it is a collector's item, because when they made the new one they changed the new cover around a little bit, so anybody who has the old one, hold on to it. [Player Magazine (Japan), March 2000] 

:lol:

Edited by Blackstar
  • Like 1
  • Haha 3
Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Gordon Comstock said:

This would've been a cool thing to re-issue in 2016, but at this point I don't really care.

I agree, it's a little too late at this point.

33 minutes ago, Coma16 said:

Way too many covers...

Is SOYL technically a cover?

It's a cover of their own song :lol:

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
36 minutes ago, allwaystired said:

Thanks. I would question why you would choose to communicate with, let alone trust any information one of those professional wankers would give you though! 

Fair point yeah lol.

  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
28 minutes ago, Gordon Comstock said:

 

LP1 – Side G

1 Welcome To The Jungle  
2 Sweet Child O’ Mine  
3 Shadow Of Your Love  
4 Patience


RIP soon's shitty record player :no:

NOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!! 

*Insert Thunder Chucker TV appearance fail gif here*

:lol:

  • Haha 2
Link to post
Share on other sites
23 minutes ago, El Guapo said:

I don't care at all for this. Not even a new version of a CD track or ONE brand new song makes this 100% not interesting imo.

That's a pretty fair take. It's odd that SOYL made it on but not a single CD track.

I'd really rather they put something actually new on this. Would buy in a second. 

Although I guess that 'Greatest Hits' are aimed more at casual fans than anything.

Part of me wonders if Hardschool was intended to be on here? 

 

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
7 minutes ago, MaskingApathy said:

I agree, it's a little too late at this point.

It's a cover of their own song :lol:

I thought it was originally a Hollywood Rose track...

Link to post
Share on other sites

A brand new double compilation featuring ISE, Brownstone, some of the UYI stuff such as Estranged and maybe Better and CD would have been far better. My biggest gripe has always been the amount of covers, which whilst hits, are hardly representative of the band; Ain’t it Fun and SFTD in particular.

Link to post
Share on other sites
1 minute ago, alstonuk said:

A brand new double compilation featuring ISE, Brownstone, some of the UYI stuff such as Estranged and maybe Better and CD would have been far better. My biggest gripe has always been the amount of covers, which whilst hits, are hardly representative of the band; Ain’t it Fun and SFTD in particular.

It made sense that they added SFTD at the time, more as a bonus track.

Link to post
Share on other sites

Fuck 

All we want is new stuff from this band but hey! they realeased a fart that was recorded on '88 so let's give them some more money for the same shit we've hearing the last 30 fkn' years!


I hope they are really working on something for this year besides a fkn re-released GH ...now on vinyl (wow) , with a wrong sided slash on the cover.

Link to post
Share on other sites
4 minutes ago, alstonuk said:

A brand new double compilation featuring ISE, Brownstone, some of the UYI stuff such as Estranged and maybe Better and CD would have been far better. My biggest gripe has always been the amount of covers, which whilst hits, are hardly representative of the band; Ain’t it Fun and SFTD in particular.

That almost happened in 2005 actually.

6 minutes ago, Coma16 said:

I thought it was originally a Hollywood Rose track...

Yes, as were Reckless Life and Anything Goes.

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, Coma16 said:

It made sense that they added SFTD at the time, more as a bonus track.

I get that, and it’ll be nice to have on vinyl, but for me it had no right to be there in terms of a career retrospective. 

Link to post
Share on other sites
11 minutes ago, GNR_RNR said:

That's a pretty fair take. It's odd that SOYL made it on but not a single CD track.

I'd really rather they put something actually new on this. Would buy in a second. 

Although I guess that 'Greatest Hits' are aimed more at casual fans than anything.

Part of me wonders if Hardschool was intended to be on here? 

 

Yeah I bet Hardschool got switched to SOYL at the last minute after Covid fucked everything up.

  • Like 1
  • Haha 1
Link to post
Share on other sites
2 minutes ago, rocknroll41 said:

That almost happened in 2005 actually.

Yes, as were Reckless Life and Anything Goes.

I do remember things being mooted in ‘05 as a way of introducing the new band but it’s that long ago and so much has happened since that it’s completely gone from my mind! 😂

Edited by alstonuk
Link to post
Share on other sites
1 minute ago, k12 said:

Is it a limited edition of only 800,000 being sold for only $400 to eventually be sold for $20 by Christmas?

Free temporary tattoo with every purchase.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.




×
×
  • Create New...